T:+48 796 234 444

Citroen Jumpy

Citroën Jumpy I został skonstruowany na koncepcji eurovana produkowanego przy współpracy koncernów PSA i FIAT (Citroën Evasion/Fiat Ulysse/Peugeot 806/Lancia Zeta). Pojazd zaczęto produkować w 1994 roku, a jego bliźniacy Peugeot Expert w lipcu 1995 roku i Fiat Scudo w lutym 1996 roku. Pojazd zaczęto produkować jako alternatywa dla dużego samochodu dostawczego produkowanego w kooperacji PSA i FIAT-a (Citroën Jumper, Fiat Ducato, Peugeot Boxer). Pojazd miał dwa rodzaje rozstawu osi. W ofercie można było nabyc różne wersje: furgon zamknięty, oszklony, nieoszklony, wersję towarow-osobową, oraz wersja osobowa kombi. W 2004 roku projektanci przeprowadzili facelifting, którego efektem był lekkie zmiany w wyglądzie zewnętrzny i wewnętrzny, rozsze paletę dostępnych silników. W zależności od modelu ładowność Citroëna Jumpy wynosiła 660 – 985 kg, objętość przestrzeni ładunkowej 4–5 m³. Wersje osobowe w zależności od konfiguracji posiadały od 5 do 9 miejsc łącznie z kierowcą. Lista wyposażenia została okrojona w stosunku do bliźniaczego Evasion, mimo że większość części i oblachowania jest identyczna. Można było jednak zamówić ABS, klimatyzację, elektryczne sterownie szybami.

Dane / Rozwiązania Citroen Jumpy

  • Dwie długości
  • Komfort jazdy jak w samochodzie osobowym
  • Maxymalna miejsc pasażerskich 9 osób
  • Duże przesuwne drzwi boczne
  • Fotele w systemie Easy Entry
  • Zwiększenie bezpieczeństwa
  • Możliwość obnieżenia progu załadunkowego o 45 cm
  • System eMy Way nawigacja oraz informacja o ruchu na drodze
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Regulator i ogranicznik prędkości - przy kierownicy
  • System wspomagania parkowania
  • System automatycznych wycieraczek
  • Syetem automatycznego właczania świateł
  • Nominalny moment obrotowy (Nm) 360
  • 6-stopniowa mechaniczna skrzynia biegów ECO Gear
  • Paliwo olej napędowy
  • Pojemność zbiornika paliwa ok. 75
  • Norma emisji spalin Euro5b+ Gr.III

Początki Mercedes Sprinter

Citroën Jumpy II po liftingu

GALLERY