Historia Daily
Iveco Daily – rodzina dużych samochodów dostawczych i średnich ciężarówek o DMC do 7 ton, produkowany od 1978 roku w fabrykach FIAT pod marką Iveco. innowacja jaka odróżniała
Iveco Daili I
to konstrukcja ramy kratownicowej co zwiękrzało masę ale także wytrzymałość. Rocznie produkowano około 30 tysięcy egzemplarzy co dało Iveco Daili miano najpopularnieszego samochodu dostaweczego. Inne nazwy pod jakimi pojazwiał się ten samochód to: Fiat Daily i Alfa Romeo AR8
Iveco Daily II
Druga wersja Iveco Daily II produkowana była w latach 1989 - 1999 do zmian bardzo widocznych można zaliczyć modernizację kabiny na bardziej aerodynamiczną i osiągnięcie współczynika oporu powietrza Cx spadł do 0,44. Rozszerzenie do 50 odmian od różnych długości kabiny przez specjalistyczne samochody jak ambulans, samochód wojskowy, terenowy z napędem na 4x4, straż pożarna koła do furgon, wywrotka, pickup, microbus. W 1996 roku Iveco Daily przeszedł face lifting nadwozia, zaczęto montować większe i mocniesze silniki o pojemności 2,8 dm3 i mocy 76 kW (103 KM). po 1998 roku samochody te produkowano międzyinnymi we Włoszech, Hiszpania, Polsce na Ukrainie, Argentynie i Chinach. W Europie pod koniec lat 90 produkowano rekordową ilość 70 tysięcy egzemplarzy.
Iveco Daily III
produkowany był w latach 1999 - 2006. W 2000 roku auto nagrodę Van of the Year. W momencie rozpoczęcia produkcji modelu III wprowadzono model Daily 65 o DMC 6,5 tony. Konstruktorzy tak samo jak w wersji II zadbali i aerodynamikę kabiny osiagając współczynik cx=0,34. Standartowy silnik 2,8dm3 miał kilka domian w zależności od mocy w opcji turbo: 105KM, 125KM, 135KM i 146 KM. Rok 2004 to facelifting zewnętrzny : przedni grill chromowany, przezroczyste kierunkowskazy. W następny generacjach dodawano warianty silników między innymi silnik zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG o pojemności 2,7 dm³ i mocy 78 kW (106 KM), a w silnikach diesla stosowana jest technologia wtrysku bezpośredniecgo camon rail. W propozycji samochodów znalazł się równierz samochód turystyczny "Iveco Daily Camper" na bazie Daily.
Iveco Daily IV
był produkowany na przełomie lat 2006 - 2011 , a jego projektantem był Giorgetto Giugiaro.
Od 2007 roku montowano silnik napędzany gazem ziemnym CNG o mocy 100 kW (136 KM). "Iveco Daily CNG". Tego samego roku wprowadzono na rynek
Jesienią 2007 roku wprowadzono nowy Iveco Daily 4x4 z napędem na obie osie. Samochody z napędem na cztery koła miały inne podwozia dlatego ich wymiary były rózniły się od pozostałych modeli. na rynku pojawiły się w dwóch wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 oraz 5,5 tony. Ten model wyposżony w urządzenia komunalne stał się dużym konkurentem Unimoga. Daily czwartej generacji montowano siedem silników, pięć wysokoprężnych z układem zasilania common rail, a dwa są zasilane CNG. Maksymalna ładowność wacha się od 1060 do 4255 kg, a rozstaw osi: 3000, 3300 lub 3950 mm. Furgonu ma trzy opcje wysokości : 1545, 1900 lub 2100 mm oraz pojemność ładunkowej od 7,3 do 17,2 m³. W 2008 roku zaczeto produkowac Daily z napoędem hybrydowym o mocy maksymalnej 85 KW (116 KM) i silnika elektrycznego firmy Bosch o mocy maksymalnej 32 KW (43,5 KM). Pod koniec 2009 roku można było zobaczyć Daili po niewielkiej modernizacji której wynikiem był srebrny przedni grill oraz wprowadzono nowe pojemności silnika 106 KM i 126 KM, 140 KM, 170 KM.
Iveco Daily V
zostało radykalnie zmodernizowane pod wzgldem optycznym jak i mechanicznym model produkowano na przełomie lat 2011 - 2014. W 2011 roku samochód został nagrodzony za Ekologiczność w transporcie dla wersji elektrycznej. Od 2012 roku można było nabyć Iveco Daili IV z dwoma rodzajami silników diesla o pojemności 2.3 litra i mocy 146 KM i pojemności 3.0 l i mocy 146 KM. Bardzo wzbogacono również wyposażenie system start stop oraz GSI - wskaźnik sugerujący optymalny bieg
Iveco Daily VI
rozpoczeto produkcje od 2014 roku i patrząc na model poprzednie ten jest całkowicie nową konstrukcją, o zoptymalizowanej przestrzeni ładunkowej.
W samochodzie zastosowano nowy rozstaw osi a samochód występuje w 8 tysiącach konfiguracji. producent postarał się aby w nowym Iveco daily 6 nie zabrakło ciekaych rozwiązań technologicznych : system ESP, fotel kierowcy regulowany w 3 kierunkach, AIR BAG poduszka powietrzna dla kierowcy, miejsce na car audi, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek zdalnie sterowany, elektrycznie opuszczne szyby w przednich drzwiach. Wersja Comfor prezentuje się jeszcze bardziej okazale jeśli chodzi o wypsażenie:
limatyzacja manualna, sprężarka klimatyzacji, sprężynowany fotel kierowcy, górną półka nad przednią szybą, radio z MP3, światła przeciwmgielne, a w wersji Top : klimatyzacja automatyczna, radio CD z Bluetooth, wyświetlacz MATRIX oraz tempomat. na zyczenie klienta samochód można wzbogacić o pakiet OFF-ROAD: blokada tylnego mostu, osłona miski olejowej, tylne zawieszenie półeliptyczne z resorem pomocniczym), TRANSPORT: hak holowniczy, tachograf cyfrowy), CITY: ściankę działową z oknem stałym, czujniki cofania oraz trzecie światło stop), ECO: system start&stop, EcoSwitch, opony ECO, WINTER: podgrzewaną przednią szybę, ogrzewanie postojowe Webasto.