T:+48 796 234 444
Peugeot Boxer – pojazd dostawczy produkowany w fabryce PSA Peugeot Citroën wspólnie z koncernem FIAT pod marką Peugeot od 1994 roku. Pierwsza generacja tego samochodu nazywała się Peugeot J5 produkowana była z bliźniaczymi modelami Alfa Romeo AR6, Citroën C25, Fiat Ducato I, Tablot Express, Zastava Ducato. Jednak w momencie kiedy zaczęto produkować drugą generacją pojazdu zmieniono i zmniejszono nazwy modeli: Citroën Jumper, Fiat Ducato. Od 2006 roku produkowano drugą generacja modelu.
produkowany był w latach 1994 - 2006. Pojazd został zaprezentowany podczas targów samochodów użytkowych w Genewie w 1994 roku. Bliźniacza konstrukcja została wybrana Samochodem Dostawczym roku 1995 (Van Of The Year).
Projektantem nowego modelu była firma Ital Design a szefm projektu był Giorgetto Giugiaro a pracę nad nowym Boxerem rozpoczęto w 1987 roku. Podczas prac projektowych założono aby samochód był był areodynamiczny przy optymalizacji współczynnika oporu powietrza, osiągnięto wartość Cx=0.35.
Tak samo jak w modelu J5, tak i w tej wersji zastosowano napęd na przednią oś, umieszczjąć go poprzecznie i nadwoziem samonośnym. Na przodzie zainstalowano zawieszenie McPherson (ze stabilizatorem lub bez), a na tył sztywną oś zamontowaną na resorach parabolicznych. Producent rozszezył ofertę o model z napędem na 4 koła w których montowano silniki 2.0i, 1.9 TD, 2.5 D, 2.5 TD, 2.5 TDI, 2.8 HDI (127 KM). Peugeot Boxer I miał kilkanaście wersji 270, 310, 320, 350, w zależności od masy całkowitej od 2,9 do 3,5 tony. Ładowność samochodu wachała się od 0,9 do 1,9 tony, oraz 4 opcje długości. pojazd produkowano w nadwoziach: furgon, furgon oszklony, furgon podwyższony, kombi 6/9-osobowe, mikrobus 9-osobowy, skrzyniowy, skrzyniowy 6-osobowy, podwozia z kabiną, podwozia 6-osobowe z kabiną. Furgony mają pojemność od 7,5 do 14 m³.
W lutym 2002 roku przeszedł modernizację po face lifting zmieniony został wygląd zewnętrzny, unowocześniono kabinę, a także rozszeżono ofertę silników.
Silniki (1994–2002)
Benzynowy
Silnik |
Oznaczenie silnika |
Pojemność |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
Układ i liczba |
Układ rozrządu/ |
2.0i |
PSA RFW (XU10J2U) |
1998 |
109 (80)/5500 |
168/3400 |
R4 |
OHC/8 |
Diesla
Silnik |
Oznaczenie silnika |
Pojemność |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
Układ i liczba |
Układ rozrządu/ |
1.9D |
PSA DJY (XUD9A) |
1905 |
68 (50)/4600 |
120/2000 |
R4 |
OHC/8 |
1.9D |
PSA D8C (XUD9AU) |
1905 |
69 (51)/4600 |
120/2000 |
R4 |
OHC/8 |
1.9TD |
PSA DHY (XUD9TE) |
1905 |
90 (66)/4000 |
196/2250 |
R4 |
OHC/8 |
1.9TD |
PSA D8C (XUD9TF) |
1905 |
92 (68)/4000 |
196/2250 |
R4 |
OHC/8 |
2.0HDI |
PSA RHV (DW10UTD) |
1997 |
84 (62)/4000 |
192/1900 |
R4 |
OHC/8 |
2.5D |
PSA T9A (DJ5) |
2446 |
86 (63)/4350 |
153/2250 |
R4 |
OHC/12 |
2.5TD |
PSA T8A (DJ5T) |
2446 |
103 (76)/4200 |
230/2200 |
R4 |
OHC/12 |
2.5TDI |
PSA THX (DJ5TED) |
2446 |
107 (79)/4000 |
235/2250 |
R4 |
OHC/8 |
2.8TDI |
Iveco 8140.43 |
2800 |
122 (90)/3600 |
285/1800 |
R4 |
OHC/8 |
2.8HDI |
Iveco 8140.43S |
2800 |
127 (93,5)/3600 |
300/1800 |
R4 |
OHC/8 |
Silniki (2002–2006)
Benzynowe
Silnik |
Oznaczenie silnika |
Pojemność |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
Układ i liczba |
Układ rozrządu/ |
2.0 |
PSA RFL (XU10J2U) |
1998 |
110 (81)/5700 |
168/3700 |
R4 |
OHC/8 |
2.0 CNG |
PSA RFL (XU10J2U) |
1998 |
97 (71)/5700 |
146/3700 |
R4 |
OHC/8 |
2.0 LPG |
PSA RFL (XU10J2U) |
1998 |
110 (81)/5700 |
168/3700 |
R4 |
OHC/8 |
Silnik |
Oznaczenie silnika |
Pojemność |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
Układ i liczba |
Układ rozrządu/ |
2.0HDI |
PSA RHV (DW10UTD) |
1997 |
84 (62)/4000 |
192/1900 |
R4 |
OHC/8 |
2.2HDI |
PSA 4HY (DW12UTED) |
2179 |
101 (74)/4000 |
240/1900 |
R4 |
OHC/8 |
2.8HDI |
Iveco 8140.43S |
2800 |
127 (93,5)/3600 |
300/1800 |
R4 |
OHC/8 |
2.8HDI |
Iveco 8140.43N |
2800 |
146 (107)/3600 |
310/1500 |
R4 |
OHC/8 |
Wymiary furgonów
Model |
Rozstaw osi |
Długość zewnętrzna |
Długość przestrzeni ładunkowej |
Wysokość zewnętrzna |
Wysokość przestrzeni ładunkowej |
Szerokość zewnętrzna |
Szerokość przestrzeni ładunkowej |
Szerokość |
Szerokość |
L1H1 |
2850 |
4749 |
2510 |
2150 |
1562 |
2024 |
1808 |
1090 |
1562 |
L1H2 |
2850 |
4749 |
2510 |
2470 |
1881 |
2024 |
1808 |
1090 |
1562 |
L2H1 |
3200 |
5099 |
2860 |
2150 |
1562 |
2024 |
1808 |
1265 |
1562 |
L2H2 |
3200 |
5099 |
2860 |
2470 |
1881 |
2024 |
1808 |
1265 |
1562 |
L2H3 |
3200 |
5099 |
2860 |
2725 |
2115 |
2024 |
1808 |
1265 |
1562 |
L3H2 |
3700 |
5599 |
3360 |
2470 |
1881 |
2024 |
1808 |
1265 |
1562 |
L3H4 |
3700 |
5599 |
3360 |
2860 |
2280 |
2024 |
1808 |
1265 |
1562 |
dostępny był na rynku w 2006 roku równocześnie ze swoimi bliźniaczymi modelami - Citroën Jumper, Fiat Ducato oraz Dodge Ram Pro Master który produkowany był tylko w USA i Meksyku.
Kabnina Boxera pod względem standartu, wygody, komfortu posiada cechy bardziej samochodu osobowego. Właściciel ma możliwość zamontowania dodatkowego wyposażenia jak automatyczna klimatyzacja, system car- audio z zestawem głośnomówiącym, nawigacja satelitarna gps. Jednak producent w nowym Boxer II wycofał model z napędem benzynowym na rzecz silników Diesel o 3 różnych pojemnościach i 4 zakresach mocy.
W 2014 roku projektanci zrobili face lifting w samochodzie zmieniono. przódw którym zamontowano nowe reflektory zrobione w technologii LED oraz grill. W kabinie kierowcy wymieniono fotele zamieszczono uchwyt na kubek oraz miejsce na urządzenia mobilne oraz notatnik W nowym moelu zaistaniały nowe jednostki napędowe.
Silniki
Diesla
Silnik |
Oznaczenie silnika |
Pojemność |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
Układ i liczba |
Układ rozrządu/ |
100 HDI |
PSA 4HV |
2198 |
101 (74)/2900 |
250/1500 |
R4 |
DOHC/16 |
120 HDI |
PSA 4HU |
2198 |
120 (88)/3500 |
320/2000 |
R4 |
DOHC/16 |
160 HDI |
Iveco F1CE0481D |
2999 |
157 (115,5)/3500 |
400/1700 |
R4 |
DOHC/16 |
Wymiary furgonów
4 wersje DMC (3.0t, 3.3t, 3.5t, 4.0t) i ładowność od 1090 kg do 1995 kg.
3 rozstawy osi (3000/3450/4035 mm) i 4 długości furgonów (4963/5413/5998/6363 mm)
6 wariantów pojemności (8/10/11,5/13/15/17 m³)
3 wysokości wnętrza (1662/1932/2172 mm).
Model |
Rozstaw osi |
Długość zewnętrzna |
Długość przestrzeni ładunkowej |
Wysokość zewnętrzna |
Wysokość przestrzeni ładunkowej |
Szerokość zewnętrzna |
Szerokość przestrzeni ładunkowej |
Szerokość |
Szerokość |
L1H1 |
3000 |
4963 |
2670 |
2254 |
1662 |
2050 |
1870 |
1075 |
1562 |
L2H1 |
3450 |
5413 |
3120 |
2254 |
1662 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |
L2H2 |
3450 |
5413 |
3120 |
2524 |
1932 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |
L3H2 |
4035 |
5998 |
3705 |
2524 |
1932 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |
L3H3 |
4035 |
5998 |
3705 |
2764 |
2172 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |
L4H2 |
4035 |
6363 |
4070 |
2524 |
1932 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |
L4H3 |
4035 |
6363 |
4070 |
2764 |
2172 |
2050 |
1870 |
1250 |
1562 |