T:+48 796 234 444
na rynku od 1995 kod fabryczny W638. Samochód ten otrzymał nagrodę Van of the Year 1996. Auto w wersji osobowej zaliczany do klasy V.
Samochód skonstruowano na płycie podłogowej Volkswagena T4. Od 1997 roku zamontowano silnik Volkswagena VR6 o mocy 174 KM. Rok 1999 konstruktorzy przeprowadzili facelifting. Zmodernizowano wnętrze oraz kilka detali nadwozia międzyinnymi pomarańczowe kierunkowskazy zamieniono białymi kloszami najważnieszymy podzespołem jaki uległ zmianie to nowoczesny silnik CDI o mocy do 120 KM.
Vito produkowany był w kilku wersjach nadwoziowe skrzynia - 3 osobowa kombi (klasa V) - 2 - 6 osobowa
Mercedes-Benz Vito II oznaczony kodem fabryczny W639 - nowa wersje zaczęto produkować w 2003 roku. Model ten jak jego poprzednik otrzymał prestizowy tytuł Van of the Year 2005.
Różne rodzaje silników zostały lekko zmodyfikowane. Modele z napędem na tylną oś zostaly zamienione napedem na tył, co poprawiło skrętność. Zostało wzbogacone wyposażenie a wykonczenia zostały zrobione z lepszych materiałów, pojawiła się opcja konfiguracji długości nadwozia. Producent dokonał podziału na wersję użytkowo-towarową, furgon towarowy, osobowy, mieszany, wysoki dach, osobowo-luksusowa wersja pod nazwą Viano.
W 2010 roku Vito przeszedł facelifting. Wstawiono nowoczesne przednie i tylne lampy a także zmodernizowano zderzaki. Oczywiście wnętrze zostało dopracowane a układ zawieszenia zmienił swoje parametry. Rozszeżono palętę wersji silnikowych. Lipiec 2010 roku to początek Mercedes-Benz Vito E-Cell produkcja samochodu napędzanego w 100% silnikiem elektrycznym – zasięg 130 km na jednym ładowaniu akumulatorów.
Silniki benzynowe
Vito 119, 3,2 l, 140 kW (190 KM), 2003–2008
Vito 122, 3,2 l, 160 kW (218 KM), 2003–2004
Vito 123, 3,5 l, 170 kW (231 KM), 2004–2008
Vito 126, 3,5 l, 190 kW (258 KM), od 2007
Silniki Diesla
Vito 109 CDI, 2,2 l, 65 kW (88 KM), 2003–2006
Vito 109 CDI, 2,2 l, 70 kW (95 KM), 2006–2010
Vito 110 CDI, 2,2 l, 70 kW (95 KM), od 2010
Vito 111 CDI, 2,2 l, 80 kW (109 KM), 2003–2006
Vito 111 CDI, 2,2 l, 85 kW (116 KM), 2006–2010
Vito 113 CDI, 2,2 l, 100 kW (136 KM), od 2010
Vito 115 CDI, 2,2 l, 110 kW (150 KM), 2003–2010
Vito 116 CDI, 2,2 l, 120 kW (163 KM), od 2010
Vito 120 CDI, 3,0 l, 150 kW (204 KM), 2006–2010
Vito 122 CDI, 3,0 l, 165 kW (224 KM), od 2010
Wersje wyposażeniowe: Trend, Fun, Ambiente, Wersje nadwoziowe, Mixto (użytkowo-towarowa), Furgon osobowy, Furgon towarowy, Furgon osobowy z wysokim dachem, Furgon towarowy z wysokim dache
Mercedes-Benz Vito III zadebiutował w lipcu 2014 roku. Auto jest dostawczą wersją osobowego vana produkowanego jako klasa V.
Deska rozdzielcza
Konstrukcja tego modelu został oparta na płycie podłogowej Viano/Vito II. Przód samochodu jakby był wyjety z osobowej klasy S lub klasy C. Duże wloty powietrza a po bokach nowoczesne LED'owe reflektory w technologii LED zachodzącymi na błotniki oraz wyraziste przetłoczenia na linii bocznej pojazdu. W stosunku do wersji osobowej : plastikowe zderzakami bez lakieru. W odróżnieniu od klasy V auto zostało wyposażone w prostrzą deskę rozdzielczą.
W drugim kwartale 2015 roku Vito zaczęto sprzedawać w Ameryce Północnej pod zmienioną nazwą Metris.
Wersje: Van, Vito Mixto, Vito Tourer Base, Vito Tourer Pro, Vito Tourer Select
Vito Marco Polo Activity - wersja kamper wyposażon: w składany stolik, łóżko dla trzech osób i dodatkową sekcję na dachu pojazdu z piankowym materacem.
W standardowym wyposażeniu nowego modelu mamy: przednie i tylne hamulce tarczowe, system ESP i w zależności od modelu do ośmiu poduszek powietrznych AIRBAG, system korygujący tor jazdy przy mocny bocznym wietrze (Crosswind Assist), układ analizujący zachowanie kierowcy który wykrywa niebezpieczne zmęczenie kierowcy (Attention Assist). Dodatkowe wyposażenie jakie można zamówić to światła LED do jazdy dziennej, system monitorowania pasa ruchu oraz system martwego pola w lusterku, asystenta parkowania, kamerę cofania z bardzo przydatną funkcją zbliżenia na hak holowniczy.